Civil-vállalati workshop és konferencia az együttműködés konkrét lehetőségeiről

 

2011. április 21. Magyar Telekom Székház (Budapest, I. Krisztina krt. 55.)

 

9.00- 9.30 Regisztráció

 

9.30- 9.40 Köszöntő – Vállalati vágyak, remények: stratégiai együttműködés, Magyar Telekom

 

9.40-10.00 Vállalati gyakorlat – jótékonykodás vs. vállalati állampolgárság (CC) – Szabó István, KPMG

 

10.00-10.20 Jelentéstétel, mint kommunikációs erő – Géring Zsuzsanna, tanácsadó,B&P Braun&PartnersTanácsadó KftKommunikáció a fenntarthatóságról – vállalati kompetencia az átláthatóság?GOOD CSR – Profi vagy?

 

10.20-10.40 Cél vagy eszköz? – Urbán Katalin, ügyvezető,Alternate Tanácsadó KftMi a Global Report Initiative? Jó ez a civileknek, vagy egy újabb teher?Miért született civil szervezetekre, NGO-kra szabott kiegészítés?Mi köze van a civilek fenntarthatósági jelentésének a bizalomépítéshez és visszaállításhoz?

 

10.40-11.10 Jó gyakorlatok: A méret a lényeg? Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan.A multinacionális nagyvállalatok szerepe a kistérségi programokban.Sztereotípiák és előítéletek.Elsőkézből. Startégiai partnerség egy nagyvállalattal – mi a siker titka?Kórházpedagógusok Egyesülete; Szívlapát Alapítvány, Kék Pont AlapítványMagyar Telekom Stratégiai partnerei

 

11.10-11.30 Civilbazár - Elég jónak lenni? Hogyan kell jónak látszani? – kommunikáció, PR, szolgáltatás civilmódra, profin.Pusztay Gabriella, Promenád kommunikáció, www.civilbazar.hu

 

11.30-11.50 Karitatív csapatépítés: több, mint kerítésfestés, Völgyi Katalin, Outdoor MissionVállalati és civil elvárások.Szükséges feltételek. Elégséges feltételek?Hogyan fogad egy vállalat? Hogyan készüljön fel egy civil szervezet?

 

11.50-12.10 Magyar Adományozói Fórum – IMPAKT kezdeményezés: dr. Molnár Klára, igazgatóVáltozás a magyar adományozói kultúrábanSzemléletváltás, új irányvonalak, gyümölcsöző kapcsolatokKi számíthat adományra? Milyen feltételeknek kell megfelelni?

 

12.15-13.15 Ebédszünet

 

 

Panel beszélgetések

13.20-14.20 Idő, energia, talentum, pénz.  Mindenki adhat valamit. Kérd azt, amit szívesen adnak! Best Practices: vállalati önkéntesség, mint adomány, stratégiai együttműködések lehetőségeiMindenki részt vesz a társadalom életében. Van, aki a szomszéd néninek segít, van, aki az iskolaiszülői munkaközösségben vesz részt, mások civil szervezetnél tevékenykednek munkatársként,önkéntesként. 2011. az Önkéntesség Európai éve. A vállalatok menedzsmentje és a munkavállalók eddig is fontosnak tartották, és most kiemelten kezelika hatékony együttműködést a társadalmi célok elérése érdekében.Mindenkinek más fontos. Mindenkinek fontos valami. Az önkéntesség, mint örömforrás, és mint anyagi forrás. Beszélgetés arról, hogy milyen technikák segítik elő a hatékony együttműködést, hogyan lehet amegfelelő partnert megtalálni akár vállalati, akár civil oldalról. Ki dönt egy vállalatnál az önkéntességről? Önkéntesség, karitatív csapatépítés. Mi a különbség az önkéntesség és a vállalati önkéntesség között? Hogyan lehet egy egyszerű önkéntes programból hosszútávú együttműködés?

Panel résztvevők: Völgyi Katalin, Outdoor Mission; Lehőcz Monika, igazgató, Otthon Segítünk Alapítvány; Kiss Adél senior HR szakértő, Magyar Telekom; Barcs Karolina, tanácsadó, B&P Braun& Partners Tanácsadó Kft; Farkas Emese, Önkéntes Központ Alapítvány; Kórházpedagógusok Egyesülete

 

14.25-15.25 Kommunikáció és együttműködés, fenntarthatósági kommunikáció, jelentéstétel (GRI)A fenntarthatóság vállalati kompetencia? Milyen szerepük van ebben a civil szervezeteknek? Milyenelvárások jogosak feléjük? Gyakorlat és elmélet: Talk the walk?Milyen helye lehet az ügynökségi kommunikációnak egy civil szervezet életében? 2011 évtől több nagyvállalat bevezeti, hogy olyan civil szervezetekkel működik együtt, amelyekrendelkeznek integrált, GRI alapú fenntarthatósági vagy közhasznúsági jelentéssel. Talán először ijesztő ez a hír a szervezetek számára, de egy kis gondolkodás után világosan látható,hogy ez a lépés közös haszonnal jár. Azoknak a szervezeteknek, amelyek világos küldetésük alapjánvalóban működnek, nem jelent majd jelentős extra munkát a fenntarthatósági jelentés elkészítése, hiszezek a szervezetek rendelkeznek azokkal a dokumentumokkal, melyek alapján könnyedénösszeállítható a jelentés. Előny ez, hiszen a civil szervezetekkel kapcsolatos bizalmatlanságot leépíti. Azok a civil szervezetek,amelyek nem tudják elkészíteni a rendelkezésre álló eszközökkel a fenntarthatósági jelentést, a külsőkapcsolatok tekintetében előbb-utóbb hátrányba kerülnek. Szóval ennek a változásnak örülni kell, mert segít azoknak, akik valóban értékes munkát végeznek. A beszélgetés során választ kapnak arra, hogyan lehet akár saját erőből, akár tanácsadó segítségévelelkészíteni a civil szervezeti fenntarthatósági jelentést, ami megfelel a közhasznúsági jelentéselőírásainak is.Kapcsolattartás, honlapkészítés, adománygyűjtés – nonprofit.hu kínálatok

Panel résztvevők: Géring Zsuzsanna, tanácsadó, B&P Braun & Partners Magyarország; Dakó Andrea, kommunikációs és marketing igazgató, WWF Magyarország; Urbán Katalin, tanácsadó AlternateTanácsdó Kft; Kuremszki Andi, tanácsadó, Ez HAT! Program; Magyar Telekom; Lakatos Zsófia,alelnök, Magyar PR Szövetség; Csillag Gabriella, Promenád Kommunikáció

 

15.30-16.30 Adományozás, FR, szervezeti stratégiaalkotás Vállalati együttműködés a szervezeti adományozói bázis kialakításában Magyar Adományozói Fórum – A legnagyobb a legjobb? Vállalati-civil együttműködés az 1%-os edukáció érdekében. A szervezetek stratégiát alkotnak, akár profin, írásban, akár ösztönösen teszik ezt. Ha a civilek és a vállalatok megismerik egymás stratégiáit, egyszerűvé válik megtalálni azt a közösnyelvet, ami az együttműködés alapja lehet. Hogyan lehet közösen dolgozni? Lehet közös cél a társadalmi aktivitás élénkítése? Hogyan pályáztatnak, és hogyan döntenek a vállalatok? Mi számít eredménynek? Panel résztvevők: dr. Molnár Klára, Magyar Adományozói Fórum; Szabó István, KPMG; BarnaErika, kommunikációs igazgató, Kék Pont Alapítvány; Szívlapát Alapítvány; Márton Csilla, seniormárkastratégiai menedzser Magyar Telekom

 

A programváltozás jogát fenntartjuk.

 

Részvételi díj: 12 500,- Ft

 

Kedvezményes részvételi díj: 4 000,- Ft - Az Ez HAT! Program Társadalmi iránytűadatbázisában regisztrált szervezetek részéreLehetőséget biztosítunk a workshopon való részvételre az ebéd igénybevétele nélkülis.

 

Részvételi díj ebéd nélkül: 2.500,- Ft

 

Kedvezményes részvételi díj (ebéd nélkül): 1.000,- Ft - Az Ez HAT! ProgramTársadalmi iránytű adatbázisában regisztrált szervezetek képviselői részére

Ez HAT! regisztráció: http://www.ezhat.hu/index.php?cont=shop&subcont=szervreg

 

A workshopra online lehet jelentkezni korlátozott létszámban ahttp://otthonsegitunk.hu/aloldal.php?menupont_id=29 linken.

 

A jelentkezés akkor válik véglegessé, ha a részvételi díjat átutalták a HAT Alapítvány 14100000-75501149-01000003 számú számlájára.

 

Kérjük, hogy a könnyebb azonosítás érdekében a közleményrovatban tüntessék fel a résztvevő(k) nevét. A részvételi díjról szóló bizonylatot a helyszínen, a regisztráció során tudják átvenni.