Kemény munkával rendkívüli eredmények születtek a Mastercard Magyarország által elsőként megvalósított pro bono maratonon. A program, melybe a Mastercard Magyarország teljes csapata bekapcsolódott olyan szervezeteknek kívánt segítséget nyújtani, melyek a fejlődésükhöz komoly hozzáadott értékként tudják használni a Mastercard munkatársak sokrétű, magas szintű szaktudását.

 

 

 

A korábban meghirdetett, nyílt pályázat alapján kiválasztott szervezetek (Utcából Lakásba! Egyesület, Kompánia Alapítvány, Hópárduc Alapítvány), az alábbi 3 terület egyikén vették igénybe a koncentrált szakmai támogatást: Üzleti tervezés és tanácsadás; Kommunikáció és marketing stratégia kialakítása; Értékesítési ismeretek, szolgáltatástervezés.

A szervezetek és a Mastercard Magyarország munkatársai egy korábbi előkészítő diagnózis esemény után, november 25-én a Loffice rendezvénytermében találkoztak, hogy egy egész nap keretében részletesen átbeszéljék és megtervezzék a fejleszteni kívánt projektet vagy szolgáltatási területet. A program reggel 9-től délután 4-ig terjedő intenzív munkát jelentett, mind a három csoport számára. A nap során az előzetesen megismert fejlesztési kihívást részletekbe menően  átbeszélték, majd a megfelelő projekt kivitelezés érdekében rövid és hosszú távú akciótervek születtek. A csoportok a nap végén rövid prezentációk formájában mutatták be egymásnak az eredeti szervezetei kihívásokat és az azokra született megoldásokat. 

 

Utcából Lakásba! Egyesület

A szervezetnek egy kész ötlet megvalósítására üzleti modell kidolgozására volt szüksége. A modell alapján mobil házakat kívánnak hajléktalan embereknek bérbe adni, egy szociális lakásügynökség révén fenntartható és üzletileg is eredményes módon. A csapat egy komplett üzleti koncepciót és egy részletes pénzügyi modellt készített el, mely alapján egyértelművé váltak a továbblépés lehetőségei. A csoport plusz segítséget ajánlott a program kommunikációs és kutatási elemeinek kidolgozásához.

 

Kompánia Alapítvány

A szervezet szerette volna megújítani kommunikációs, marketing illetve adományszervezési stratégiáját. A csoport munkájának eredményeként egységes brandként jelenik meg a jövőben a Kompánia, valamint egy középtávú franchise alapú hálózati rendszer tervei is kialakultak. A rövid távú lépések közé bekerültek az új bemutatkozó anyagok, a közösségi adományozási-, valamint 1%-os adománygyűjtési kampány kidolgozása.

 

Hópárduc Alapítvány

A szervezet jelenleg viszonylag kevés helyen, fejlesztő falmászás foglalkozást szervez, elsősorban figyelem zavaros, tanulási problémával küzdő, és/vagy hiperaktív gyermekek számára. A közös munka eredményeként tisztázásra kerültek a lehetséges szervezeti fejlesztési fókuszok, valamint a továbblépés előtti legszükségesebb jogi és adminisztratív teendők. A nap végére a szervezet negyedévre lebontott, pontos feladattervvel rendelkezett, melyben az oktatási anyag akkreditációjától, a plusz pedagógusok bevonásáig, a kontrolling folyamatok kiépítésén át  az üzemeltetés elemei is részletesen kidolgozásra kerültek.

 

Az első alkalom ellenére a Mastercard munkatársainak tanácsadási tapasztalata révén magas hozzáadott értékű akciótervek valósultak meg. Mind a három szervezet kifejezte, hogy az elképzeléseikhez képest sokkal többet kaptak és úgy érzik, kiválóan tudják majd hasznosítani a maraton keretében kapott támogatásokat. Eölyüs Endre a Mastercard Magyarország igazgatója a program zárásaként köszönetét fejezte ki munkatársai felé és jelezte, hogy számára is sokat jelentett a csapat egészének önkéntes elköteleződése és lelkesedése. A program szervezésében és előkészítésében a Mastercard partnere az Önkéntes Központ Alapítvány volt, mely ügyvezető igazgatója F. Tóth András kifejezte, bíznak abban, hogy a Mastercard jó példája sok követőre talál a jövőben és egyre több hazai nagyvállalat és kkv ajánlja fel szaktudását pro bono programok keretében, civil szervezetek vagy társadalmi vállalkozások számára.

 

Kontakt:

 

F. Tóth András (ÖKA)

+36-20-9453804

ftoth.andras@onkentes.hu

 

Ágoston Judit (LocalTime)

+36 70 424 7987

judit.agoston@localtime.hu