Kemény
munkával rendkívüli eredmények születtek a Mastercard Magyarország által
elsőként megvalósított pro bono maratonon. A program, melybe a Mastercard
Magyarország teljes csapata bekapcsolódott olyan szervezeteknek kívánt
segítséget nyújtani, melyek a fejlődésükhöz komoly hozzáadott értékként tudják
használni a Mastercard munkatársak sokrétű, magas szintű szaktudását.
A
korábban meghirdetett, nyílt pályázat
alapján kiválasztott szervezetek (Utcából Lakásba! Egyesület, Kompánia
Alapítvány, Hópárduc Alapítvány), az alábbi 3 terület egyikén vették
igénybe a koncentrált
szakmai támogatást: Üzleti tervezés és tanácsadás; Kommunikáció és
marketing stratégia kialakítása; Értékesítési ismeretek,
szolgáltatástervezés.
A
szervezetek és a Mastercard Magyarország munkatársai egy
korábbi előkészítő diagnózis esemény után, november 25-én a Loffice
rendezvénytermében találkoztak, hogy egy egész nap keretében részletesen
átbeszéljék és megtervezzék a fejleszteni kívánt projektet vagy szolgáltatási területet. A
program reggel 9-től délután 4-ig terjedő intenzív munkát jelentett, mind
a három csoport számára. A nap során az előzetesen megismert fejlesztési
kihívást részletekbe menően átbeszélték, majd a megfelelő projekt kivitelezés
érdekében rövid és hosszú távú akciótervek születtek. A csoportok a nap végén
rövid prezentációk formájában mutatták be egymásnak az eredeti szervezetei
kihívásokat és az azokra született megoldásokat.
Utcából Lakásba! Egyesület
A
szervezetnek egy kész ötlet megvalósítására üzleti modell kidolgozására volt
szüksége. A modell alapján mobil házakat kívánnak hajléktalan
embereknek bérbe adni, egy szociális lakásügynökség révén fenntartható és
üzletileg is eredményes módon. A csapat egy komplett üzleti koncepciót és egy
részletes pénzügyi modellt készített el, mely alapján egyértelművé váltak
a továbblépés lehetőségei. A csoport plusz segítséget ajánlott a program
kommunikációs és kutatási elemeinek kidolgozásához.
Kompánia Alapítvány
A
szervezet szerette volna megújítani kommunikációs, marketing illetve adományszervezési
stratégiáját. A csoport munkájának eredményeként egységes brandként jelenik meg
a jövőben a Kompánia, valamint
egy középtávú franchise alapú hálózati rendszer tervei is kialakultak. A rövid
távú lépések közé bekerültek az új bemutatkozó anyagok, a közösségi adományozási-,
valamint 1%-os adománygyűjtési kampány kidolgozása.
Hópárduc Alapítvány
A
szervezet jelenleg viszonylag kevés helyen, fejlesztő falmászás foglalkozást
szervez, elsősorban figyelem zavaros, tanulási problémával küzdő, és/vagy
hiperaktív gyermekek számára. A közös munka eredményeként tisztázásra kerültek
a lehetséges szervezeti fejlesztési fókuszok, valamint a továbblépés
előtti legszükségesebb jogi és adminisztratív teendők. A nap végére a szervezet
negyedévre lebontott, pontos feladattervvel rendelkezett, melyben az oktatási
anyag akkreditációjától, a plusz pedagógusok bevonásáig, a kontrolling
folyamatok kiépítésén át az üzemeltetés
elemei is részletesen kidolgozásra kerültek.
Az
első alkalom ellenére a Mastercard munkatársainak tanácsadási tapasztalata
révén magas hozzáadott értékű akciótervek valósultak meg. Mind a három
szervezet kifejezte, hogy az elképzeléseikhez képest sokkal többet kaptak és
úgy érzik, kiválóan tudják majd hasznosítani a maraton keretében kapott
támogatásokat. Eölyüs Endre a
Mastercard Magyarország igazgatója
a program zárásaként köszönetét fejezte ki munkatársai felé és jelezte,
hogy számára is sokat jelentett a csapat egészének önkéntes elköteleződése és
lelkesedése. A program szervezésében és előkészítésében a Mastercard partnere
az Önkéntes Központ Alapítvány volt, mely ügyvezető igazgatója F. Tóth András kifejezte, bíznak abban,
hogy a Mastercard jó példája sok követőre talál a jövőben és egyre több hazai
nagyvállalat és kkv ajánlja fel szaktudását pro bono programok keretében, civil
szervezetek vagy társadalmi vállalkozások számára.