Colleen Bell az Egyesült Államok nagykövetasszonya nyitotta meg az Önkéntes
Központ Alapítvány szervezésében tartott PRO
BONO a társadalmi innovációért – című interaktív konferenciát, melyre 2015.
február 23-án a KPMG Konferencia központban került sor.
A klasszikus önkéntes
tevékenységek mellett, Magyarországon is egyre nagyobb teret nyer a szaktudáson
alapuló és a pro bono (önkéntesség). Folyamatosan nő azok száma, akik
felismerik, hogy a pro bono, mind a vállalat, mind a fogadó helyek számára
magas hozzáadott értéket képvisel. A pro bono formában nyújtott tanácsadás és
szakmai segítség, komoly szaktudást jelent a fogadó szervezeteknek, a legtöbb
esetben olyan területeken, melyeken a szervezetek a szolgáltatások piaci árát
nem tudnák megfizetni. A hazai vállalatok magasan képzett munkatársai, így igen
értékes szervezet- és menedzsmentfejlesztési támogatást biztosíthatnak a hazai
civil szervezetek számára. E tudásnak a civil szektorba való áramlása
rendkívüli jelentőséggel bír. A pro bono projektek egyúttal kiváló tanulási és
fejlődési lehetőséget kínálnak a vállalatok számára is, azaz a fejlődés
kölcsönös lehet, továbbá a vállalaton belüli tehetséggondozás és
motiváció-erősítés fontos eszközévé is válhat. A pro bono projektek révén a
munkatársak olyan helyzetekbe kerülhetnek, melyek újszerű megközelítést
igényelnek, illetve amelyek közelebb viszik őket bizonyos társadalmi
problematikák jobb megértéséhez. Tapasztalataink alapján, a hazai
nagyvállalatok vezetői közül számosan nyitottak a pro bono önkéntesség kínálta
lehetőségekre, de a legtöbb cégnél még nem indult el a terület fejlesztése. A
pro bono projektek beemelése a hagyományos vállalati önkéntes programok mellé
mindannyiunk közös érdeke.
A Pro bono a társadalmi innovációért eseményen a vállalati és
a civil szféra több mint 100 képviselője jelent meg. A színvonalas előadások
után a konferencia résztvevői kérdéseket tettek fel a magyar és külföldi
előadóknak. A teremben ülők hallhattak a Pro bono előnyeiről és kihívásairól a
reklámipar számára, a pro bono építéséről, platformjairól és hatásméréseiről
is. Továbbá amerikai és német példákat ismerhettek meg pro bono tevékenységekről. Elhangzott többek között Jenny
Lawson a Points of Light Foundation elnökhelyettesétől, hogy a Pro Bono
tevékenységek által nagymértékben megnő a munkatársak lojalitása a cégükhöz
valamint többszörösére nőnek az emberi kompetenciák és képességek. Egy
magyarországi nagyvállalat szemszögéből világította meg a Pro Bono jelentőségét
Gábor Zoltán a GE Magyarország regionális vezetője, akinek a tapasztalatai
alapján az a legfontosabb, hogy rászánjuk magunkat a vállalati önkéntességre és
utána beleszeretünk. Egy jó vállalati önkéntes és Pro bono programhoz nagyon
fontos a vezetők elköteleződése. Joel Bashevkin, ügyvezető igazgató, Taproot
Foundation (San Francisco, USA): A pro bono ereje, globális trendek és jó
gyakorlatok c. előadásában megosztotta a hallgatókkal, hogy a Taproot mit
tanult a prob bono kapcsán. Kiemelte, hogy ez a fajta önkéntes tevékenység az
összes szociális területen is nagyon jól tud működni és, hogy a pro bono
értéket teremt és értéket hoz a világba. A kellemes hangulatban töltött nap
során még nagyon sok hasznos információ hangzott el azok számára, akik
megjelentek és e témában tájékozódni és fejlődni szeretnének. Bízunk benne, hogy
az esemény hozzájárult annak elősegítéséhez, hogy a közeljövőben minél többen
kialakíthassák a szervezetük vagy cégük számára leginkább testhezálló Pro Bono programot.
A konferencia programjáról
és az előadókról a www.prokonf.hu
oldalon lehet tájékozódni
Köszönjük támogatóinknak, hogy lehetővé tették a konferencia létrejöttét!