Mesterséges
intelligencia, big data, felhőmegoldások – a fejlett technológia számos
területen teheti hatékonyabbá egy karitatív szervezet munkáját. Az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) és a Morgan Stanley budapesti
technológiai központjának szakemberei által indított program célja éppen az,
hogy segítsen a civil, önkéntes szervezeteknek továbblépni a digitális
evolúcióban.
Az ÖKA és a Morgan Stanley Magyarország közös,
Magyarországon eddig egyedüálló workshopot szervezett civil szervezetek
számára. Az esemény célja annak feltárása volt, hogy meghatározzák, melyek azok
a technológiai megoldások, amelyek ma már hozzáférhetőek és hasznosak lennének,
de szakmai tudás vagy anyagi forrás hiányában még nem integrálódtak a hazai
civil szervezetek mindennapi működésébe. A rendezvényen a 28 szervezet 42 képviselője,
és a vállalat IT szakemberei közösen határozták meg és szedték rendszerbe a
karitatív munkában leginkább problémát okozó területeket. Feltérképezték, hogy milyen
technológiai megoldások lehetnek alkalmasak arra, hogy az adott problémát
hatékonyabban kezelhessék a jövőben. Ennek során a vállalat szakemberei olyan
területekre nyújtottak betekintést, mint például az adatkezelés, adatvédelem,
folyamatautomatizálás, adatbányászat, gépi tanulás, mesterséges intelligencia
és információbiztonság.
„A civil szervezeti vezetők arról számoltak be, hogy az IT szakemberek
által ismertetett területek mindegyikét tudják értelmezni a saját munkájuk
vonatkozásában. Könnyen tudták azonosítani, hogy melyek azok a feladatok,
amelyek megoldásra várnak saját szervezeteikben. Rendkívül hasznos és
előremutató volt a találkozó” - mondta el F. Tóth András, az ÖKA ügyvezető
igazgatója. „Az adatbiztonsági és a legismertebbnek számító felhőmegoldások
mellett komplexebb, az automatizálás, az adatelemzés, a mesterséges
intelligencia és a gépi tanulás kínálta lehetőségeket is kiaknázó
projektötleteket is megemlítettek a szervezetek vezetői. Komoly igényt látunk részükről a fejlődésre,
a fejlett technológiák bevezetésre, így komplexebb projektek megvalósítása is
valószínűsíthető a jövőben a Morgan Stanleyvel közös együttműködésünk
keretében” – tette hozzá F. Tóth András. Az ÖKA vezetője kiemelte a
workshop nem egyszeri alkalom volt, a cél egy hosszú távú együttműködés
kialakítása, melynek során a vállalat technológiai szakértelmére és a Morgan
Stanley szakembereinek önkéntes munkájára építve új informatikai megoldásokat
tanulhatnak, alkalmazhatnak és vezethetnek be a karitatív szervezetek.
„A Morgan Stanley alapértékeink közül kiemelkedik a „giving back”
filozófia, melynek lényege, hogy igyekszünk a tőlünk telhető legtöbbet
visszaadni annak a közegnek, ahol dolgozunk. Vállalatunk számos szervezetet
támogat globálisan és Magyarországon. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy
szakértelmünkkel is segítsünk, például a nálunk dolgozó kollégák kiemelkedő technológiai
tudására építve, önkéntes munkával. Mivel a budapesti iroda a vállalat meghatározó
technológiai és elemző központjaként működik, az itt dolgozó szakemberek közel
fele informatikával - IT infrastruktúra- és alkalmazásfejlesztéssel –
foglalkozik, így örömmel adjuk át a technológia területén szerzett tudásunkat.” - mondta el Fogarasi
Norbert, a Morgan Stanley budapesti irodájának vezetője. „Sok szervezetet
segítünk és segíttettünk az elmúlt években, így többek között bölcsődék,
óvodák, iskolák, árvaházak, anyaotthonok, hajléktalanokat és hátrányos helyzetű
családokat támogató alapítványok vagy állatmenhelyek munkáját és működését is
segítik kollégáink” – tette hozzá a szakember. „A Morgan Stanley elkötelezett olyan
programok indítása mellett, amelyek fejlődést hozhatnak a magyar karitatív
szervezetek munkájában. Éppen ezért 2019 tavaszán elindítjuk az első technológiai
pro bono programunkat, amellyel segítni szeretnénk, hogy az elhivatottság és a
jó ügyek a technológia oldaláról is maximális támogatást kaphassanak.” –
összegezte Fogarasi Norbert.
A Morgan Stanley (NYSE: MS) vezető globális pénzügyi
szolgáltatásokat nyújtó vállalat, mely a befektetési banki,
értékpapír-kereskedelmi, befektetés- és vagyonkezelési területeken nyújt széles
körű szolgáltatásokat. A cég 42 országban rendelkezik irodákkal, munkatársai
világszerte segítik az ügyfeleket, köztük vállalatokat, kormányokat,
intézményeket és magánszemélyeket. További információért kérjük, látogasson el
honlapunkra: www.morganstanley.com
Az Önkéntes Központ Alapítványról
A
2002 óta működő Önkéntes Központ Alapítvány célja a magyarországi önkéntesek és
az őket foglalkoztató szervezetek munkájának támogatása információval,
tanácsadással és képzéssel; az önkéntesség kultúrájának terjesztése, s annak
integrálása a hazai társadalmi környezetbe magánszemélyekkel, társadalmi
szervezetekkel, intézményekkel és vállalkozásokkal végzett konkrét
tevékenységeken keresztül. További információ: www.onkentes.hu